اهداف و سیاست ها
مدیریت پورتال

مدیریت پورتال

با توجه به تصویب اجرای مترو شهر جدید پردیس و آغاز قریب الوقوع عملیات اجرایی این پروژه، واحدهای مسکونی در مسکن مهر پردیس ارزنده تر از قبل می‌شوند.  فاصله حدود ۱۷ کیلومتری شهر جدید پردیس از تهران، یکی از مشکلات ساکنان این شهر و متقاضیان سکونت در واحدهای مسکن مهر پردیس است اما با خبری که توسط معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام شد این معضل در آینده نه چندان دور برطرف خواهد شد.

آن طور که حبیب الله طاهرخوانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید خبر داده است پروژه مترو تهران پردیس به طول ۲۵ کیلومتر با دو ایستگاه در مسیر توسط هیات دولت تصویب شده و قرار است عملیات اجرایی این پروژه به زودی توسط پیمانکار آن که یکی از شرکت های زیرمجموعه قرارگاه خاتم الانبیا است، آغاز شود.

علت جهش ۵ برابری قیمت مسکن مهر

شهر جدید پردیس بعد از گرانی شدید مسکن طی ۳ سال اخیر با هجوم متقاضیان و افزایش قیمت واحدهای مسکونی  و جولان دلالان مواجه شده به گونه ای که قیمت آپارتمان در فازهای مختلف این شهر در سه سال اخیر ۵ تا ۶ برابر گران تر شده است.

طی سه ماه اخیر از شتاب رشد قیمت در این شهر همچون دیگر نقاط کشور کاسته شد و قیمت واحدهای مسکونی در برخی موارد عقب گرد کرد اما کاهش قیمت ها در واحدهای مسکن مهر پردیس آنچنان پردامنه نیست و نمی توان آن را شکل گیری موج ارزانی در این آپارتمان ها نامید.

اکنون با تصویب نهایی پروژه مترو شهر جدید پردیس املاک این منطقه که ترکیب غالب آنها واحدهای مسکن مهر است ارزنده تر از قبل شده و به نظر می رسد موج جدیدی از افزایش قیمت در شهر پردیس را شاهد باشیم.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با اشاره به نظارت و پیگیری دستگاه قضایی در احقاق حقوق خریداران مسکن مهر پردیس و برطرف کردن مشکلات و حل دعاوی مرتبط با این پروژه‌ها، از برطرف شدن بخش قابل توجهی از مشکلات و رفع مسائل باقی مانده در آینده خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی و رسانه دادگستری کل استان تهران، علی دیزجی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران با اشاره به نظارت و پیگیری دستگاه قضایی در احقاق حقوق خریداران مسکن مهر پردیس و برطرف کردن مشکلات و حل دعاوی مرتبط با این پروژه‌ها از برطرف شدن بخش قابل توجهی از مشکلات هموطنان و رفع مسائل باقی مانده در آینده خبر داد.

وی با اشاره به ساخت بیش از ۹۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس اظهار کرد: با توجه به حجم بالای ساخت و ساز انجام شده و تعداد قابل توجه ساکنین، انجام تعهدات شرکت سازنده ضروری است و عدم توجه به این موضوع در آینده مشکل ساز خواهد بود که به همین منظور با نظارت دادستانی پردیس و همکاری شرکت عمران شهر جدید پردیس، اقدامات مناسبی صورت پذیرفته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران ادامه داد: هزار و ۳۵۵ هکتار از اراضی متعلق به این پروژه سند رسمی گرفته‌اند و ۳۲ هکتار از اراضی مسکن مهر هم رفع معارض شده است و با هدف پیشگیری از وقوع تخلفات خرید و فروش واحدهای مسکن مهر و ایجاد شفافیت در این فرآیند، سامانه استعلام الکترونیک با دستور دادستان پردیس در دفاتر اسناد رسمی راه اندازی شده است.

دیزجی بیان کرد: شرکت عمران شهر جدید پردیس ملزم به انجام مراحل قانونی و رفع مشکلات جهت تنظیم سند رسمی برای مالکان واحدها شده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان تهران عنوان کرد: تنظیم و اجرایی شدن اساسنامه واحدهای مسکونی شهر پردیس در دست اقدام است که نقش مهمی در کاهش تعارضات و ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: در نظر گرفتن نهاد داوری در این اساسنامه و تعیین مرجع رسیدگی به تعارضات، در سهولت حل اختلاف و کاهش تنش‌ها تاثیر مهمی ایفا می‌کند.

مقاوم سازی در برابر زلزله و کاهش مصرف میلگرد در پروژه ها تا 30 % با اجرای جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگردها

این روش نسبت به روشهای متداول و مرسوم فعلی اتصال جوش لب به لب روی هم و نیز روش استفاده از اتصالات مکانیکی از مزایای بیشتری برخوردار می باشد . اتصالی با استحکام بالاتر , سرعت اجرایی بیشتر , اقتصادی تر از مزایای مهم این روش با کاربری در پروژه های سد سازی , پل سازی , سازه های بتنی , مترو و... می باشد .

مزایای روش جوشکاری فورجینگ سر به سر میلگردها

· مقاوم سازی سازه های بتنی در برابر زلزله.

· صرفه جویی تا 30 درصدی در مصرف میلگرد .

· کاهش نسبت فولاد به بتن و تراکم در یک سطح مقطع .

· یکپارچه شدن آرماتور و استحکام و تحمل بیشتر در بتن .

· اتصال میلگرد های غیرقابل مصرف ( پرت ) به یکدیگر و استفاده مجدد از آنها .

· کاهش وزن سازه و بالا رفتن مقاومت در زلزله .

· کاهش و جبران اشتباهات انسانی در طول کار .

· امکان انجام ویبره بهتر بتن و درگیری بیشتر بتن با میلگرد به علت کاهش تراکم .

· دارای تائیدیه فنی از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن .

قیمت نهایی برخی پروژه‌های اولویت‌دار فاز ۸ مسکن مهر پردیس، از سوی شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت شرکت عمران شهر جدید پردیس، پس از افتتاح ۴۵۵۰ واحد در فاز ۱۱ و ۱۱۳۴ واحد در فاز ۳ در سال جاری، قیمت نهایی پروژه‌های شرکت‌های امیرساوالان کومه و پردیس‌سازان نوید (اولویت اول افتتاح مسکن مهر فاز ۸  شهر جدید پردیس) تعیین و به این ترتیب گامی مهم در مسیر رفع مشکلات برداشته شد.

بر اساس این اطلاعیه، با استفاده از دستورالعمل‌های یکسان ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی و با بهره‌گیری از منابع داخلی شرکت عمران پردیس، قیمت نهایی پروژه‌ها به نحوی تعیین شده که ضمن واقعی بودن، امکان اتمام آنها نیز فراهم شود؛  علاوه بر این تلاش شده است وضعیت مالی متقاضیان در نظر گرفته شود و بخش قابل توجهی از هزینه‌ها، به جای دریافت از متقاضیان، از محل منابع داخلی شرکت عمران شهر جدید پردیس تامین شود.

در این گزارش آمده است، سهم آورده متقاضی بدون احتساب تسهیلات بانکی و با در نظر گرفتن تیپ بلوک‌ها و متراژ واحدها در پروژه امیر ساوالان کومه A, B, C واقع در زون ۲ فاز ۸ شهر جدید پردیس، حداقل ۵۶۲ میلیون ریال و حداکثر ۶۷۴ میلیون ریال تعیین شده است؛  در ضمن این شرکت در نظر دارد به زودی برای متقاضیانی که حداقل مبلغ ۴۹۵ میلیون ریال از سهم آورده خود را واریز نمایند، بر اساس میزان واریزی و اولویت افتتاح اقدام به دعوت از متقاضیان محترم جهت صدور و تحویل قرارداد پیش‌فروش نماید.

همچنین سهم آورده متقاضی بدون احتساب تسهیلات بانکی و با در نظر گرفتن تیپ بلوک‌ها و متراژ واحدها در پروژه پردیس‌سازان نوید واقع در زون ۳ فاز ۸ شهر جدید پردیس، حداقل ۵۸۵ و حداکثر ۶۰۲ میلیون ریال تعیین شده است؛ ضمن اینکه امتیاز متقاضیان زون ۲ درباره واریز حداقل مبلغ ۴۹۵ میلیون تومان و دعوت برای تحویل قرارداد مربوط به متقاضیان زون۳ هم می‌شود.

همچنین در این اطلاعیه آمده است:

۱) به منظور کاهش سهم آورده متقاضیان شرکت عمران شهر جدید پردیس، با دریافت مجوز از مجمع عمومی این شرکت و تائیدیه وزارت متبوع نسبت به تامین بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های پروژه‌ها از منابع داخلی اقدام نموده است.

۲) برای تحقق برنامه تحویل مرحله به مرحله واحدها، هم اکنون اولین زون افتتاح در فاز ۸ شهر جدید پردیس در پروژه‌های یادشده، در نظر گرفته شده است که جزئیات آن در اطلاعیه‌های بعدی به اطلاع متقاضیان خواهد رسید.  بدیهی است تعیین اولویت بعدی افتتاح و تحقق اهداف پیش‌بینی‌شده منوط به مشارکت کلیه متقاضیان در تکمیل سهم آورده خود است.

برای دیدن جدول قیمت نهایی فاز 8 مسکن مهر پردیس روی اینجا کلیک کنید.

با توجه به مرتفع شدن مشکلات تسهیلات بانکی و افزایش آن از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان که به تمام واحد های مسکن مهر پردیس نیز اختصاص پیدا کرده است، فعالیت شبانه روزی برای تکمیل این پروژه تا پایان سال در حال انجام است.

به گزارش شبکه تحلیلگران اقتصاد مقاومتی به نقل از ایسنا، شرکت عمران شهرهای جدید قول داده واحدهای بلامعارض مسکن مهر را تا پایان دولت یازدهم تحویل دهد. در این خصوص با توجه به افزایش وام مسکن مهر از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان که شامل تمام واحدهای مسکن مهر پردیس نیز شد، پروژه به صورت شبانه روزی فعال است و پیمانکاران به سرعت در حال آماده سازی واحدها هستند.

از حدود ۸۱ هزار واحد مسکن مهر پردیس تا کنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد افتتاح شده و تا میلاد امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان ۳ هزار واحد دیگر تحویل متقاضیان خواهد شد.

بعد از آنکه سال گذشته افتتاح‌هایی در فازهای ۱۱ و ۸ شهر جدید پردیس صورت گرفت، شنیده ها حاکی از آن است که در آینده نزدیک ۱۷۰۰ واحد در فاز پنج و ۳۰۰۰ واحد در یکی دیگر از فازها بهره برداری می شود. همچنین در فاز ۸ شاهد افتتاح خواهیم بود. البته با توجه به فعالیت همه جانبه در پردیس، امکان افتتاح همزمان در بسیاری از فازها وجود دارد.

با اینکه تکمیل تمام واحدهای مسکن مهر پردیس تا پایان دولت یازدهم کمی بعید به نظر می رسد، به احتمال زیاد تا پایان سال شاهد جشن اختتام این پروژه عظیم خواهیم بود؛ زیرا مشکلات نقدینگی ناشی از تورم و نبود تسهیلات بانکی مرتفع شده و ساخت و ساز در روال طبیعی خود انجام می شود.

یک سازنده مسکن مهر پردیس گفت: در دولت قبل از آورده متقاضیان برای خدمات زیربنایی و روبنایی استفاده شده بود که باید به حساب مردم برگردد؛ زیرا آماده سازی باید از بودجه دولت تامین شود و خدماتی آب، برق، فاضلاب، مدرسه، کلانتری، مسجد، پارک و … باید توسط شرکت‌های خدمات‌رسان انجام شود. در گذشته چون دولت بودجه ای برای این کار نداشته مقداری از آورده مردم استفاده شده که باید سر جای خودش برگردد.

ایرج رهبر افزود: احتمالا تا شش ماهه اول امسال نیمی از پردیس آماده می‌شود و تا ۲۲ بهمن شاهد افتتاح کامل مسکن مهر شهر جدید پردیس خواهیم بود.

به گفته رهبر، قیمت در تمام فازهای پردیس، کارشناسی و اعلام شده است لذا افزایش قیمت نخواهیم داشت. مواردی وجود دارد که در برج‌های ۱۱ و ۱۴ طبقه به دلیل قفل ضدسرقت و اطفای حریق هزینه‌های بیشتری صورت گرفته اما با توجه به این‌که مسکن مهر اجاره ۹۹ ساله است این هزینه‌ها باید توسط دولت انجام شود. لذا متقاضیان نگران افزایش قیمت نباشند.

بعد از آنکه اواخر سال گذشته، زنگ زندگی در فاز ۸ پردیس با افتتاح هزار واحد به صدا درآمد و عنوان شد برای تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی ۱۳۰ میلیارد تومان به پردیس اختصاص یافته، انتظار می رفت که با سرعت گرفتن ساخت و سازها شاهد افتتاح پی در پی فازهای مختلف پردیس باشیم و تا پایان دولت واحدهای بلامعارض پردیس تکمیل شود. اما معدودی از سازندگان این رویه را جدی نگرفتند که پس از اخطار جدی توسط عمران پردیس و تهدید به شکایت از پیمانکاران خاطی، ظاهرا این گروه از سازندگان فعالیت خود را آغاز کرده اند.

در روزهای اخیر نیز قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر اظهار کرد: برای اتمام پروژه ها در پردیس، وزارت راه و شهرسازی تمام قد یاری رسان شرکت عمران است تا بتوانیم این ابر پروژه ها را به اتمام برسانیم و شادی را به خانه مردم شریف بیاوریم.

احمد اصغری مهرآبادی گفت: تحت هیچ شرایطی زیر بار افزایش قیمت نخواهیم رفت و نمی گذاریم فرمان در دست بعضی‌ها باشد؛ ما خود را تابع مردم می دانیم و از محل یارانه کمک های خوبی به عمران پردیس می کنیم تا یاری رسانشان گردد.

مهرآبادی همچنین در یک نشست خبری اظهار کرد: دولت در ماه‌های اخیر ۸۰۰ میلیارد تومان از اسناد خزانه در اختیار وزارت نیرو قرار داد. ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و آماده‌سازی خدمات زیربنایی و روبنایی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت. از این رقم ۱۳۰ میلیارد تومان را به پردیس اختصاص دادیم چون باید به داد پردیس می‌رسیدیم و قول می‌دهم که پردیس امسال تمام شود.

در حالی اواخر اسفندماه سال گذشته ۲۰۰ واحد مسکن مهر فاز ۹ قدیم شهر پردیس پس از سال‌ها افتتاح شد که تعدادی از واحدهای این فاز به دلایل نامعلوم تخریب شده است.

 

به گزارش صبح پردیس؛ با آن‌که پروژه‌های مسکن مهر فاز ۹ قدیم پردیس سال‌هاست که ساخته شده اما به دلایلی از جمله اجرای نامناسب دیوار حائل قابل واگذاری به متقاضیان طرح مذکور نبوده است.

 

دیوار حائل مورد نظر در دوره یکی از مدیران گذشته شرکت عمران پردیس ساخته شده که با توجه به اظهارات برخی کارشناسان به نظر می‌رسد اجرای آن چندان با مطالعه انجام نشده است. یکی از مسائل و موانع مدیران کنونی شرکت عمران پردیس در افتتاح و تحویل واحدهای فاز ۹ قدیم به متقاضیان همین دیوار حائل است که گفته می‌شود برای حل این مشکل مشاور مجربی در حال کار روی ضعف دیوارهای حائل است.

 

به هر حال با وجود آن‌که در روزهای پایانی سال گذشته ۲۰۰ واحد مسکن مهر فاز ۹ قدیم پس از سال‌ها افتتاح شد که تعدادی از واحدهای این فاز به دلایل نامعلومی تخریب شده است. در فیلمی که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفته تعدادی از واحدهای یکی از بلوک مسکن مهر تخریب شده است. مشخص نیست دلیل تخریب این واحدها عامل طبیعی بوده یا انسانی. اما مسئله حائز اهمیت بی اطلاعی مسئولان و دست‌اندرکاران مربوطه در رابطه با تخریب این واحدهاست.

 

لازم به ذکر است که سال‌هاست پیمانکار این واحدها بابت نگهبانی و خدمات مربوطه از شرکت عمران (حساب متقاضیان) مبالغی را دریافت می‌کنند.

 

منبع: تسنیم

دو اقدام فوری در پرداخت ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق خزانه و افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام مسکن مهر پردیس حاکی از آن است که وزارت راه و شهرسازی قصد دارد تا قبل از پایان کار دولت یازدهم تکلیف واحدهای بلامعارض پردیس را مشخص کند.

به گزارش ایسنا، پس از افتتاح هزار واحد مسکن مهر در فاز ۸ پردیس، در روزهای اخیر خبرهایی مبنی بر سرعت گرفتن ساخت و ساز در فازهای ۸، ۵، ۹ و ۱۱ شنیده می شود و احتمالا اردیبهشت ماه بخش زیادی از واحدهای فاز ۸ تحویل می شود.

مشکلات بودجه دولت در سال گذشته دامنگیر شهر جدید پردیس شده بود و در سال ۱۳۹۵ ساخت و ساز مسکن مهر به کندی پیش می رفت. به همین دلیل شرکت عمران شهر جدید پردیس فقط توانست ۴۵۰۰ واحد را در فاز ۱۱ آماده کند که البته به دلیل نبود امکانات زندگی، همچنان بدون سکنه است. با این حال در آخرین روزهای سال گذشته افتتاح ۱۰۰۰ واحد در فاز ۸ نویدبخش روزهای بهتر در این شهر بود و مسوولان قول دادند از این به بعد مرتبا در پردیس شاهد افتتاح باشیم.

بسیاری از تلاشها در نیمه دوم سال گذشته انجام گرفت؛ به طوری که تا ۸ ماه گذشته در محله سهند و سبلان فاز ۸ هیچ امکانات زیربنایی و زیرساختی وجود نداشت اما در این بازه زمانی آب، برق و گاز به تمامی هزار واحد مسکونی این فاز رسید.

همچنین ۱۰۰۰ میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی برای افزایش تسهیلات که در دولت تصویب شده بود در ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۵ به حساب واریز شد. ۲۰۰ میلیارد تومان از این مبلغ در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت که ۱۳۰ میلیارد تومان آن به پردیس تعلق گرفت و مابقی در اختیار سایر شهرهای جدید قرار داده شد. یارانه‌ای هم قرار بود پرداخت شود که دولت اواخر اسفندماه آن را تصویب کرد و به خزانه واریز شد.

تنها مشکلی که هم اکنون وجود دارد افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام از ۳۰ به ۴۰ میلیون تومان است که مدیرعامل شرکت عمران پردیس می گوید این تسهیلات قطره چکانی به واحدها تزریق می شود.

سعید غفوری با بیان این‌که ۱۰۰۰ واحد مسکن مهر پردیس شامل افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام می‌شود اظهار کرد: هزار واحدی که در فاز ۸ افتتاح شد شاید رقم بالایی نباشد اما این نوید را داد که کلیه خدمات زیربنایی و روبنایی شامل خطوط فاضلاب، آب، برق و گاز که بر عهده شرکت عمران بوده انجام شده است و مطمئن باشید در سه ماهه  و نیز شش ماهه ابتدای سال ۱۳۹۶ مکرار افتتاح خواهیم داشت.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان تهران با بیان اینکه اراضی فاز ۸ مسکن مهر پردیس متعلق به محیط زیست بوده است، گفت: دیوان عدالت اداری مصوبه تغییر کاربری این اراضی را لغو کرده و محیط زیست عودت آن را پیگیری می‌کند.

خانه های پروژه مسکن مهر پردیس تهران از مهرماه امسال تحویل داده می شود. قیمت هر واحد مسکونی در این شهرک ۳۵ تا ۴۵ میلیون تومان اعلام شده است. به هر واحد مسکونی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی تعلق می گیرد.

جمعی از متقاضیان مسکن مهر پردیس در اعتراض به بی مهری دولت تدبیر و امید در تکمیل واحد های ناتمام مسکن مهر، تظلم نامه هایی را با بیش از ۱۰۰۰ امضاء برای مسئولین نظام ارسال کردند.

صفحه 1 از 3